lördag 14 maj 2011

Vårprojekt i trädgården

Hej på er!

Visst är det skönt att våren eller kanske försommaren är här! Vi njuter i fulla drag av livet på Kalvavreten. Det är vekligen härligt att gå ut på morgonen och höra fågelsången som sprudlar i skogen. Livet på landet är himla gott!

Sedan värmen kom så får jag erkänna att jag hellre grejat i trädgården än inne i huset. Vi har rensat upp i trädgården på all möjlig bråte. Eldat flera brasor, och man kan börja se lite hur vår trädgård kan komma att se ut så småning om. Just nu är det ju mycket sten och grus istället för gräs men men... Det ska bli ordning på det med!

De senaste dagarna har jag ägnat mig åt att bygga en sandlåda till Olle. Den är väl så gott som klar sånär på det viktigaste... Sanden! Det ska vi hämta till veckan. Vi ska också försöka få lite mer ordning i trädgården de närmsta veckorna. Köra hit grus och matjord och sedan så gräs!

Nu följer lite bilder.


Sandlådan utan sand...


Vi byggde sandlådan alldeles intill den stora Kastanjen på framsidan. Träden ger lite skugga på dagen och sedan får vi kvällssol där.



Olle och jag grävde och grävde...



Ett annat projekt som ska göras klart är Olles plantering. Madde och Olle har målat två pallkragar där de ska plantera diverse grönsaker.





Det var allt för denna gång. Nästa uppdatering ska jag försöka ge en bild av hur det ser ut på övervåningen. Vi behöver verkligen våra sovrum nu! Snart är vi ju fyra i familjen!!! Undrar så vad det är för krabat som kommer till oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken spänning ni har framför er nu,den lilla väntan som känns som en evighet tills de är dags att åka in till BB...Lycka till när de är dags!!

Kram från era nya grannar som flyttar upp innan 1juli :)

Östragården 3 innan renoveringen

Östragården 3 innan renoveringen
Östragården har i folkmun ett annat namn, nämligen "Kalvavreten"