torsdag 11 oktober 2012

Värdig entré!

Under de senast veckorna har jag på lediga stunder fixat lite med hallen vid huvudigången. Golvet har kommit på plats, lister och tapet. Annars så pågår nu arbetet med att inreda loftet och vardagsrummet på andra våningen. Vi har valt att ta in lite hantverkare för detta vilket är skönt! Fredrik kommer om ca två veckor.


Olle passade på att "provsova" på det nya golvet... Jag gömmer mig bakom en golvbräda.


Montage av foder på ledig tid.

Foder och skurkloss på plats.

Färdigt resultat.

Tapet från Duro, Gammelsvenska Soltorp

Lirar bra ihop  med Renova brytarna.

2 kommentarer:

Mia sa...

Hittade er blogg när jag googlade på Hidingebro Snickeri där vi också har tänkt köpa vårt nya kök. Hade lite funderingar på hur man skall ytbehandla det.
För övrigt tycker jag ni har lyckats behålla den gamla stilen i allt ni har gjort. Snyggt!

Östragården sa...

Hej Mia. Kul att du tycker vi gör fint. Vi har handmålat stommarna och lämnade in luckorna på sprutmålning. Vi rekomenderar dock att måla speglarna innan luckorna monteras ihop. Detta pga rörelser... Vi har en fin trären rensa i de flesta speglarna.

Östragården 3 innan renoveringen

Östragården 3 innan renoveringen
Östragården har i folkmun ett annat namn, nämligen "Kalvavreten"