tisdag 21 april 2009

Gjutdagen!!!

Så kom äntligen dagen D, eller kanske dagen G. Den 20 april klockan 07:00 så var det dags för gjutning. Vi var fyra personer som var med under dagen. Jag själv Viktor, pappa Per, min bror Petter och vår gamla goda granne Jonas. Till detta gjutargäng så var min kära sambo Madeleine med och servade med mackor och kaffe.




på morgonen så kännde jag av gjutfrossan...




strax för kl sju så stod pumpen på plats




masten uppe och riktad mot utbygget



sen kom betongbilen. 7 kubik i första lasset.




här gjuts det för fullt. köket får äntligen golv

olle sitter på maddes arm och ser på. jonas öser betong i bakgrunden

betong i utbygget. full fart. snart klara!


så här blev det. golv i huset igen. verkligen skönt


färdigt betonggolv i utbygget

Det känns verkligen skönt att vi har gjutit nu. Resultatet blev bra tycker jag. Nu ser vi fram emot att gräva avlopp och resa stommen till utbygget.


1 kommentar:

Villa Nian sa...

Ska man säga "grattulerar"? Är så avundsjuk på att ni har golv. Men om en vecka har vi nog det också... Hoppas

Östragården 3 innan renoveringen

Östragården 3 innan renoveringen
Östragården har i folkmun ett annat namn, nämligen "Kalvavreten"